fbpx

Millal on õige aeg teha meeskonnaüritus?

07.08. 2018

See on küsimus, millega peavad ettevõtte juhid ja personalijuhid pidevalt maadlema. Kõik juhid soovivad, et nende töötajad oleksid positiivsed, motiveeritud ja läbi selle ka kõrgete töötulemustega.

Erinevaid inimesi motiveerib väga erinevate asjade/tegevustega – raha, trenni- ja/või kütusekompensatsioon, koolitused, tasuta lõuna või transport, tööalane tunnustus jne. Need kõik on aga lühiajalised (üldiselt kuni 6 kuud) motiveerivad lisad.

Eestis on välja kujunenud ettevõtte personalile põhilised kolm suuremat motivatsiooniüritust – firma sünnipäev/aastapäev, suvepäevad ja jõulupidu. Viimase mõne aastaga on lisandunud mitmeid erinevaid lisaettevõtmisi, mida võetakse ette väiksemate gruppidega. Näiteks Bowling, matkamine, saunaõhtu, õhtusöök jne.

Kõige suurem küsimus on aga selles, millal on just see ÕIGE aeg selle mõnusa motivatsioonisündmuse korraldamiseks.

Tihti juhtub nii, et osakonna juhid reageerivad hilja. Alles, siis kui meeskonnaliikmete motivatsiooni- ja energiatase on juba langenud ning loetakse päevi puhkuseni. Hetkel mil personalijuht planeerib oma tööalaste tegemiste aastaplaani peaks ta tegevuskavasse sisse planeerima ka erinevaid meeskonnaüritusi, mis jaguneksid aasta peale umbes võrdsete vahedega.

On tehtud mitmeid uuringuid, mis näitavad, et motivatsiooni boostiks sobib väga hästi juba 2-3 tunnine tegevus. Midagi, mis viib inimeste mõtted tööst eemale ja meeskonda ühendab.

Allpool illustreeriv näide motivatsioonitegevuste planeerimisest:

 Tegevus*Maht**
JaanuarUusaastapidu Terve ettevõte
VeebruarStrateegiapäev, meeskonnaüritus, seminar – tutvustada uue kalendriaasta eesmärke. Üritusele järgneb tore meeskondlik (osakondade kaupa) tegevus.Osakondade kaupa või terve ettevõte korraga.
Märts Meeskondlik väljas viibimise aktiivsem tegevus.
AprillEnesetäiendus – osalemine mõnel seminaril. Võib olla erialane, aga soovitame lasta töötajal valida mõne temale huvi pakkuva koolituse.
Mai Heategevus – üheskoos osalemine mõnel kevadkoristuse aktsioonil.Osakondade kaupa või terve ettevõte korraga.
JuuniSuvepäevad – kas koos peredega või ilma.Terve ettevõte
JuuliPerepäev – aega perekondadele. Oluline on anda töötajatele aega ka veeta aega nende lähedastega.Terve ettevõte
AugustSuvepäevad- kas koos peredega või ilmaTerve ettevõte
SeptemberSeminar töökohal – paaritunnine erialane koolitus, mis seab sügiseks töötajatel fookuse paika.Osakondade kaupa või terve ettevõte korraga (oleneb ettevõtte suurusest).
OktooberMeeskondlik väiksem tegevus. Piisab näiteks kinoõhtust kontoris või väljas.Osakondade kaupa või terve ettevõte korraga (oleneb ettevõtte suurusest).
NovemberPiirkondliku kogukonna (lasteaiad, koolid, ühiskasutatav haljasala jms) heaks mõni jõulueelne aktsioon.Osakondade kaupa
DetsemberJõulupidu – mõelda, kas kaaslastega või ilma.Terve ettevõte
* tegevus oleneb ettevõtte majandusaasta arvestusest. Millal tehakse kokkuvõtteid ja millal uued eesmärgid paigas.
** mahud on ettevõttetes väga erinevad. Tegemist piltliku näitega

 

Üleval olev tabel on väga üldine ja mitte mingil juhul kivisse raiutud. Iga ettevõte juht või personalijuht vajab aega, et just enda firmale sobilik kindel plaan paika saada. Olemasolevaid häid töötajaid on soodsam ettevõttes hoida positiivse töökeskkonna ja ellusuhtumisega. Viga oleks personali suure töökoorma all ära väsitada ja siis korraks motivatsiooni tõsta. Ettevõttesse tööle minemisel on iga töötaja huvitatud firma sisekultuurist. Preemiad ning erinevad kompensatsioonid ei pruugi pikaajaliselt mõjuda. Paljud töötajad otsivad elamusi ja enese harimise võimalusi. Seepärast on oluline aastaringi kõik tegevused tasakaalus hoida.

Iga üritusturundusagentuur peaks olema võimeline konsulteerima ja kaasa mõtlema personalijuhtidega, milline põnev tegevus võiks just nende firma töötajatele kõige paremini sobida. Agentuuride ülesanne on leida keskne tee õppe- ja funi tegemise vahel.

Tule Frank juurde konsultatsioonile ning aitame Sul plaani paika panna.

 



Küsi pakkumist