VAATA: Latitude59 konverents üllatas taas uudsete lahendustega

15.08. 2025

Latitude59 kinnitas taas oma olulisust tehnoloogia- ja iduettevõtluskonverentsina. Frank Eventsi meeskonnal oli au juba kolmandat aastat aidata kaasa selle toimumisele. Kuidas? Vaatame lähemalt.

Selleaastane sündmus oli taas suurem, julgem ja rahvusvahelisem kui kunagi varem. Esmakordselt üllatasid osalejaid lavade ja saalide muudatused keset sündmust, sealjuures teine päev tõi põnevust ka täieliku kontspetsiooni muudatusega mitmel laval. Numbrid aga räägivad enda eest – järjekordne täismaja Kultuurikatlas ning äärmiselt rahvusvaheline seltskond:

  • 3500 osalejat 70 riigist, sealhulgas ametlikud delegatsioonid ja idufirmad enam kui 20 riigist.
  • Rohkem kui 900 idufirma esindajat ja ligi 700 investorit pidasid üle 3000 kohtumise.
  • Kahe päeva jooksul astus lavale 170 esinejat.

Päev 0: eelüritused TiB, Investor Day ja Investor Dinner

Kiiret töönädalat alustasime hoopis Noblessnerist, kus toimusid Latitude59 ametlikud kõrvalüritused TiB ehk Thinking in Billions ning investoritele suunatud Investor Day ja Investor Dinner. Nende ürituste produktsioonipartneriks oli Frank Tehnika ning toitlustajaks Tervise Catering.

Avashow avas konverentsi Kultuurikatlas

Kahepäevase programmi Kultuurikatlas avas EiK imeilusa muusikalise etteastega, mida võimestasid illustratsioonid ekraanidel. Etteastele järgnesid avasõnad tegevjuhilt Liisi Orgilt ning Eesti Vabariigi presidendilt Alar Kariselt.

Fotod: Natalie Pastakedaas

Esimesel päeval Bold Stage, Founder Stage ja Future Stage

Kui möödunud aastal oli põhistiiliks kuubik (nt Black Boxi laes oli suur LED kuubik ja Katelde saali laes olid mitmed väiksed kuubikud), siis sel aastal oli stiiliks kera. Inspiratsiooni andis gloobus, mis sümboliseerib rahvusvahelisust ja Latitude59 #globalvillage põhimõtet. Nii saigi Katelde saali lakke loodud ümaratest vormidest inspireeritud installatsioon. Gloobused said lisatud ka fotoseina külge.

Fotod: Bold Stage, Natalie Pastakeda

Väikses saalis ehk Founder Stage’il alustasime programmiga pärast avashowd. Päeva esimeses pooles jagasid oma lugusid iduettevõtlusmaailma teerajajad. Päeva teises pooles langes aga must eesriie ning esile tuli punane kardin, mis koos laes olevate lühtritega lõi saali sumeda ja glamuurse džässiliku atmosfääri. Sündis Speak Easy formaat, kus laval olid klaverimängija, avatud oli kokteilibaar ning kuulata sai “easy-likumaid” vestlusi hubases valguses ja tunda end justkui 1920ndate salajases klubis.

Fotod: Founder Stage, Stanislav Moshkov

Stalker ruumis asus Future Stage, kus olid vestlused uute tehnoloogiate ja AI teemadel. Laval olid nii inspireerivad üksikesinejad kui ka põnevad paneeldiskussioonid.

Fotod: Future Stage, Ken Mürk

Teisel päeval Bold Talks, Founder Clinic ja World Cafe

Pärast esimese päeva lõppu ja külaliste lahkumist asusid usinad lavameistrid ja tehnikud tegema ümberpaigutusi kõigil lavadel. Bold Stage muutus Bold Talk lavaks, millele lisandus ümarlava poodiumiga. Ümarlava mõte oli pakkuda võimalust inimestel olla esinejatele lähemal, et tekiks mõnusam ja intiimsem õhustik.

Päeva teises pooles toimus sel laval suurejooneline Pitching Competition ning ka seal mängis ümarlava olulist rolli. Selle abil saime ka žüriiliikmed keskpunkti tuua, asetades nad esmakordselt lavale (varasemalt on nad istunud publiku seas esireas).

Fotod: Bold Talks, Natalie Pastakeda, Visualency

Founder Stage oli teisel päeval Founder Clinic, kus varase faasi asutajad said oma tegelikke väljakutseid arutada otse ja ausalt.

Fotod: Founder Stage, Stanislav Moshkov

Future Stage oli teisel päeval World Cafe, kus ei muutunud mitte niivõrd lava set-up, vaid saali. Lisatud said ümarlauad, koos helitehnikaga, mis võimaldas osalejatel arutleda enda lauakaaslastega ning kuulda neid selgelt klappidest, ilma teisi laudkondi kuulmata. Igal laudkonnal oli oma teema, millele vastavalt ka klappides oma kanal.

Fotod: World Cafe, Ken Mürk

Pitching Stage ja demo ala

Sarnaselt eelmisele aastale oli ka sel aastal Pitching Stage‘l kasutusel silent disco süsteem, sest antud ruumis on kõrvalmüra üsna suur. Laes olid ka siin ruumis ümarad installatsioonid ning koos neoonsete bokside ja valguspulkadega oli ruumi visuaalse poole ühtseks teemaks neoonne.

Venue, Matchmaking Area ja partnerite boksid

Igal ruumil ja nurgal Kultuurikatlas oli oma kindel funktsioon, et kõik 3500 inimest saaksid end mõnusalt ja turvaliselt tunda. Sel aastal oli koostöötamisala (Coworking Area) partneriks Workland, kes sisustas Kultuurikatla 0-korruse ala väga mõnusalt ning see osutus ka väga populaarseks alaks, kus hetk maha võtta ning kiired tööasjad üle vaadata.

Väliala: Podcast Stage ja Foodcourt

Väliala oli taas mõnus ja kompaktne, kus kõik vajalik, et nautida head toitu ja kohvi ning samal ajal nautida programmi pealavalt või kuulata podcast laval toimuvat. Sel aastal tundus ilm pisut vihmasem ning seetõttu sai paigaldatud telk, mis tegelikult kuidagi raamistas antud ala väga hästi ning mõjus hubaselt.

Eks taas sai kogeda tunnet, et küll võiks ikka varem alustada, kuid koos professionaalse tiimiga saavad sellegi poolest alati kõik tehtud – ja hästi tehtud!

 

Suur tänu Space Productions meeskonnale loomingulise ja tehnilise teostuse eest ja viimase hetke muudatuste läbiviimise eest… Suur tänu Latitude59 meeskonnale usalduse eest oma ideede ja soovide teostamisel! Ning suur tänu kõigile koostööpartneritele, kellega koos see #globalvillage Kultuurikatlas taas sündis. Järgmise korrani!

 

 



Küsi pakkumist