Uuring näitab, et agentuuride teenuseid kasutatakse ühelt poolt sellepärast, et ettevõtetel endil ei ole piisavalt vajalike oskustega inimesi ning teisalt seetõttu, et agentuurides on spetsialistidel mitmekesisem kogemuste pagas. Agentuuridelt oodatakse nii sisulist kvaliteeti (loovust ja võimekust olla turunduses strateegiliseks partneriks) kui heaks koostööpartneriks olemist (paindlikkust ja kliendikesksust ning kvaliteetset projektijuhtimist).

Turunduseelarvete suurusjärk on veidi kahanenud, kuid jäänud mullusega võrreldes siiski üsna samale tasemele – kui 2017. aastal oli üle 100 000 euro suuruse eelarvega 51 protsenti ettevõtetest, siis 2018. aastaks oli sama eelarve 48 protsendil.Võrreldes eelmise aastaga tõusid veidi enam esile ootused koostöö kvaliteedile: paindlikkusele, kliendikesksusele ning projektijuhtimise kvaliteedile. Agentuur peaks klientide hinnangul olema turunduse töövahendite spetsialist, kellelt samas ei eeldata kliendi valdkonnaspetsiifilisi teadmisi.

Uuringu käigus paluti klientidel hinnata ka, kuivõrd oluliseks peavad organisatsioonid elluviidud kampaania võitu reklaami ja loovuskonkursil Kuldmuna. Selgus, et Kuldmuna võitu peavad oluliseks või väga oluliseks 56 protsenti vastanutest, mida on oluliselt enam kui aasta eest. Täpsemalt on osakaal möödunud aastaga võrreldes kasvanud 12 protsenti.

Erinevates kategooriates on kõrgelt hinnatud agentuuride seas mitmeid väiksemaid ja vähem tuntud agentuure. Neile antud kõrged hinnangud peegeldavad uuringu teostanud Kantar Emori uuringuekspert Mari-Liis Eensalu sõnul väikeste agentuuride paindlikkust ja head koostööd oma seniste partneritega, samuti kasvupotentsiaali tulevikuks.
 
Kantar Emori teostatud uuringu tellis Turundajate Liit. Liidu tegevjuht Signe Kõiv lausus, et eesmärk oli kaardistada turundus- ja kommunikatsiooniteenuste konkurentsiolukord ning mõõta klientide rahulolu liitu kuuluvate agentuuridega. “Kui rahulolu-uuringud on agentuuride seas tavapärased ja klientidelt küsitakse varmalt tagasisidet koostöösuhete kohta, siis liidu uuring annab tulemuste mõõtmiseks kõigile võrdsed alused ning aitab agentuuril end positsioneerida konkurentsi tingimustes,” ütles ta.

Turundajate Liidu juhatuse liikme Ivo Kallasmaa sõnul on eelmisel aastal algatatud uuringu osalejate arv võrreldes mullusega märgatavalt tõusnud ja otsus uuringut läbi viia on ennast valdkonnainimestele positiivselt tõestanud. “Uuringuga saab möödunud aasta võrdluses anda tagasisidet viimase aasta tegevuste tulemuslikkusele, et mõista, milles näevad tänased kliendid agentuuride tugevusi ja arengukohti,” lausus ta. Kallasmaa lisas, et agentuuride üldine maine ja kvalitatiivsed näitajad on eelmise aastaga võrreldes märgatavalt paranenud ja uuringu abil saab sektorit veelgi tugevamaks muuta.

Uuring andis ülevaate neljas kategoorias: reklaam, üritusturundus, digi & disain ning PR. Uuringu tulemusena teenisid üllatuslikult PR-agentuuridest kõrgeid mainepunkte mitu väiksemat agentuuri, moodustades pingerea: Meta Advisory, Agenda PR, Dalton, Corpore ja Hamburg & Partnerid.

Digi- ja disainiagentuuride hulgast teenisid enim mainepunkte Neway, VelvetAKU ja OKIA.

Reklaamivaldkonnas said maine küsimuses enim punkte Optimist, RefleksAD Angels, Kontuur Leo Burnett ja Initiative.

Üritusturunduse agentuuridest said maine hindamisel enim punkte ID Production, Milestone EventsFrank Events, Jolos ja Orangetime.

Uuringusse olid tänavu kaasatud 29 reklaami-, üritusturunduse, digi- ja disaini- ning PR agentuuri. Küsimustele vastasid 302 turundusvaldkonna otsustajat, kelle abil hinnati kokku 923 koostöösuhet.

Uuringu tulemustega saavad Turundajate Liidu liikmed tutvuda tasuta, lisaks põhjalikule koondraportile saavad kõik liikmed oma agentuuripõhise detailse ülevaate. Tasulise koondraporti hinnaga 200 €+KM saavad soetada kõik asjahuvilised, kes täna liitu ei kuulu. Soovijad saavad ühendust võtta liidu meiliaadressi kaudu: info@turundajateliit.ee.

Lisainfo:
Signe Kõiv
Tegevjuht
Turundajate Liit
signe@turundajateliit.ee
502 3456