Eelmises postituses Kuidas mõõta ürituse edukust rääkisime mõnedest näitajatest, mida ürituse tagasiside küsimisel arvesse võtta. Kahjuks on tihti nii, et tagasisidet küsitakse uute teenuste müümise või inimese kontakti saamise eesmärgil ning sisuline kommentaaridesse ja numbritesse süvenemine jääb ettevõtetel tegemata. Selleks, et edaspidine ürituste korraldamine ladusamaks ja paremaks läheks on aga alati hea teada oma töö kohta detailset tagasisidet.
Kriitika on parim õppimiskoht meile kõigile!
Selleks, et tulevaid üritusi paremini planeerida ja täide viia on tagasiside osalejatelt väga oluline. Enne tagasiside küsimist tuleb põhjalikult läbi mõelda allolevad küsimused:
- Mis eesmärgil tagasisideküsimustikku palutakse täita?
- sisuline positiivne ja kriitiline tagasiside, et teenust/toodet paremaks muuta
- täiendavate teenuste/toodete müük
- täitja kontakti (nimi, e-post jms) saamise eesmärk (uudiskirja saatmise eesmärgil)
- või hoopis midagi muud.
- Millist statistikat soovitakse saada?
- registreerunute ja kohalolnud inimeste arv (nii avaliku kui ka kinnise ürituse korral)
- sotsiaal- või klassikalise meedia kajastus
- uute klientide, järgijate ja partnerite kontaktid
- Kes teeb küsitluse-tagasiside kokkuvõtte ja kes seda analüüsib?
Ürituse tagasiside ja statistika
Oleme kohanud mitmeid ettevõtteid, kes ütlevad, et koguvad ise ürituse jooksul selle statistikat, kuid edasi jäävad need numbrid (nt registreerunute vs osalejate arv) seisma. Tihti ei ole kellelgi mahti võtta lisaaega, et saadud numbreid ja tagasisidet põhjalikult uurida ning tulemustest vastavalt järeldusi teha. Kui periooditi on sarnane üritus uuesti tulemas, siis oleks hea toimunud üritus numbriliselt (eelarve, registreerunute ja kohalolijate arv) ja kommentaaride osa üle vaadata. Seda nii ettevõtte juhtkonnal ja üritusturundusettevõttel.
Läbimõeldud ja detailne ürituste korraldamine annab alati hea tulemuse.
Selline tagasivaade annab hea sisendi uue ürituse korraldamiseks: selle reklaamiks, sise- ja vajadusel väliskommunikatsiooni teostamiseks, inimeste kiiremaks ja sujuvamaks registreerumiseks, osalejate emotsioonide ja aktiivsuse tõstmiseks (toimuvad meelepärased tegevused), õhtuse programmi ülesehitamiseks ja muuks, mis ürituse kordaminekut mõjutavad.
Siinkohal saab üritusturundusettevõte kõvasti nõu ja jõuga abiks olla. Ürituse projektijuht peaks oma kliendile lahti rääkima tagasiside ja tulemuste kokkuvõtte olulisusest. Tema peaks olema ka inimene, kes aitab vajadusel kogu üritusele registreerimisprotsessi üles ehitada (seotud ürituse temaatikaga), üritusel kohapeal järelvalve jooksul tuvastama kohalolnute inimeste arvu ja hiljem läbi viima ka tagasisideküsimustiku (kui ettevõte seda ise ei soovi teha).
Hea meelega aitame Sul üritust planeerida, korraldada ja tagasiside küsida. Kirjuta meile ning saame tasuta konsultatsiooniks kokku.