fbpx

Kuidas mõõta ürituse edukust?

29.08
2018

Iga ürituse korraldaja, olgu selleks ettevõtte töötaja või üritusturundusettevõtte projektijuht, soovib, et tema korraldatud üritus, konverents või meeskonnakoolitus sujuks suurepäraselt ja osalejatelt saaks positiivset tagasisidet. Ürituse edukaks läbiviimiseks pingutatakse väga palju.

Kliendi rahulolu on üritusturundusmaastikul kindlasti üks olulisemaid prioriteete. Eriti tuleb seda meeles pidada Eestis, sest siinne turg on suhteliselt väike ja teenusepakkujaid meil jagub. Seepärast on väga tähtis hoida oma kliente ja saada nendelt toimunud ürituse kohta olulist ja sisulist tagasisidet.

ürituse_edukus

Kuidas ja mis vahenditega edukust siiski mõõta?

Erinevate mõõdikute lähemal vaatlemisel tuleb mõelda, mis laadi üritusega tegemist oli, mis tulemusi soovitakse näha ning mis sammud nende teadmistega edasi tehakse.

  • Osalejate tagasiside küsimustik. Kui tegemist on koosoleku, koolituse või konverentsiga, siis inimeste ausat tagasisidet on kõige kiirem saada küsimustiku välja saatmisega vahetult enne ürituse lõppu. Küsitlus ei tohiks kindlasti kauem kui 8 minutit aega võtta. Vahetuid ja kiireid emotsionaalseid kommentaare saab ka kohapeal osalejatega ise vesteldes.
  • Sotsiaalmeedia mainimised. Kui üritusel palutakse inimestel olla aktiivsed sotsiaalmeedias teatud sõnumite, piltide või hästägide levitamisega, siis on hea ka seda statistikat jälgida. Kas osalejad tulid üleskutsega kaasa. Kui jah, siis mis kvaliteet on postitustel ja kuidas see on toonud kasu ning liikuvust Sinu veebi. Kui aktiivselt postitusi ei olnud, siis tasub mõelda, kas auditoorium oli sellise tegevuse jaoks “õige”. Võimalik, et sarnane tegevuseks töötab teise auditooriumi puhul.
    Sotsiaalmeedia on võimas kommunikatsiooniplatvorm. Kiiresti tasub tegeleda negatiivsete kommentaaridega. Ei maksa unustada ka positiivsetele postitustele vastamast. See on hea koht täiendava info küsimiseks või mõne eesoleva ürituse müügiks.
  • Registreerunud osalejate arv. Kui mõõdad ürituse edu osalejate arvuga, siis eelregistreerunud inimeste numbrit tuleb jälgida. Lisaks tasub ürituse toimumisel teha ka kohalolekukontrolli, et teada saada kui mitu protsenti eelregistreerujatest ürituselt osa võttis. Sarnase ürituse toimumisel iga-aastaselt või tihedamalt, tasub antud numbreid võrrelda ka periooditi. See annab hea ülevaate ürituse populaarsusest, trendidest ja aitab kaasa sisendina ürituse reklaamimisele.
  • Rahaline näitaja. Seda numbrit peab järgima, kui tegemist on heategevusliku üritusega, mille käigus palutakse teha rahalisi annetusi. Kui tegemist on teist laadi heategevusliku üritusega, siis tuleb leida teised näitajad mida vaadata ja võrrelda.
  • Avaliku ürituse, peo, konverentsi või mõne toote/teenuse lansseerimisel on oluline avalikkuse teavitus läbi toimunud ürituse. Sel puhul tuleb jälgida kindlasti meediakajastust kõikides erinevates uudiste portaalides, raadios, sotsiaalmeedias jne.

Igal üritusel on oma eesmärk

Tagasiside küsimine on oluline, et tuleval korral sarnasel üritusel oleks suurem edu ja melu. Mõtled , kes peaks olema motivatsiooniürituste (suvepäevad, jõulupeod, meeskonnaüritused jt) läbiviimisel tagasiside küsija – kas ettevõte ise või üritust korraldav firma? Ja mida üldse kätte saadud statistikaga peale hakata? Loe sellest meie järgmises postituses.

 


Veel huvitavat lugemist:

5 ideed eduka kliendiürituse läbiviimiseks

Kliendiürituse kasumlikkus võib olla kordades kõrgem, kui osalemine mõnel suurel messil. Kohale tulevad Sinu poolt kutsutud valdkonna inimesed ja seega kvaliteetse kontakti saavutamine on tunduvalt kõrgem. Kliendiüritus on hea koht, kus tuua esile oma ettevõtmise viimaseaja suurimaid saavutusi, uusi tooteid või mõnusas …