Meeskonnatöö ja motivatsioonipäevad on kui väikesed sarvilised mehikesed, kes koputavad pidevalt personalijuhtide õlale sõnumiga “On vaja. On vaja korraldada! Meeskond vajab seda ja kiiresti.” Selles artiklis saame teada, mis on meeskonna emotsionaalne pangakonto ja kuidas selle eest paremini hoolt kanda.
Kogu see tänane situatsioon on pannud proovile ka kõige tugevama meeskonnavaimuga kollektiivid. On suhteliselt keeruline hoida ühtset meeskonnataset, kui kolleegid kohtuvad teineteisega heal juhul kord nädalas. Parimal juhul ikkagi kontoris, halvimal juhul veebivahendusel või üldse mitte. Osakonnajuhid on kui Halloweeniks ettevalmistavad kronksninad, kes töötajatelt muutkui midagi nõuavad, kuid emotsionaalselt vastu pole võimalik midagi eriti anda. Lihtsalt piirangud ja kartus kõige suhtes seavad omad piirid. Kuidas see kõik mõjutab töökeskkonda ning meeskonnatunnetust?
Emotsionaalne pangakonto – täis või tühi?
Stephen R. Covey bestseller raamatust “Väga efektiivse inimese 7 harjumust” teavad täna enamikud juhid. Seal räägib autor detailselt, mis on emotsionaalne pangakonto, kuidas seda täita ning, mis tegevused kontolt “valuutat” vähendavad.
Sissemakse emotsionaalsele pangakontole on näiteks töötaja mõistmine, väikeste asjade märkamine ja lubaduste täitmine. Mida enam sissemakseid on kontole eelnevalt tehtud, seda koostööaldimad on töötajad raskematel aegadel ja muutuste läbi viimisel. Viimase kuue kuu jooksul ei ole olnud palju võimalusi sissemakseid teha.
Emotsionaalne pangakonto mõõdab, kui palju usaldust on kolleegidel omavahelistes suhetes üles ehitatud.
Kui sina tööandjana oled tööintervjuul lubanud, et teeme kord kvartalis või 1-2 korda aastas meeskonnapäevi, motivatsiooniüritusi, kontoris paneme tähele väikseid detaile, siis tänane olukord seda ei toeta. Töötajad olid varasemalt kõikide nende hüvedega harjunud ja pikk kodukontoris viibimine on inimeste emotsionaalse pangakonto nullilähedale või lausa miinusesse viinud. Selline töötaja ei ole kindlasti edasiviiv.
Kas teha praegu tiimiüritus või peaks ootama kui see kõik vaibub?
Motivatsioonipäevad, õlapatsutused ja kiidusõnad hea töö tegemise eest, meeskonnaga päevased üritused, heategevuslikud ettevõtmised, lõunalauas ühiste naljade jagamine, võistlused kolleegide vahel jne tugevdavad ühtset meeskonnatunnetust. Iga tegevus teeb korraliku sissemakse töötaja emotsionaalsele pangakontole. Millal sinu osakond viimati võttis ette ühtse meeskonnatööpäeva?
Täna, kui kunagi varem on oluline meeskonna tänamine läbi ühtsete lõõgastavate ettevõtmiste. Mingil hetkel on meil kõigil vaja pastakas käest visata, töömured kontorisse jätta ning ühtselt üks vinge päev veeta.
“Möödunud majandusseisaku korral tõmmati kiirelt üritustele kriips peale, sest lihtsalt vahendeid puudus,” sõnas Frank Events asutaja ja projektijuht Leho Luukas, kes on 15 valdkonnas töötamise aasta jooksul näinud erinevaid majandusolukordasid. “Sel korral on situatsioon hoopis teine – on hulk ettevõtteid, kelle eelarves on vahendeid, kuid teadmatuse ja kriitilise olukorra tõttu kardetakse lihtsalt suuremat meeskonnaüritust korraldada. Ettevõtete juhid on nõus faktiga, et meeskonnaüritust on vaja, sest nad näevad, kuidas nende inimeste motivatsioon on kesine ning tööülesannete koos tegemine keerulisem, sest ühtsustunne on kõvasti langenud.”
Suuremates organisatsioonides soovitame võimaluse korral väiksemate ja keskmiste meeskondadega teha erinevaid tiimiüritusi. Oluline on taastada koostöö ja usaldus just nende tiimiliikmete vahel, kes igapäevaselt omavahel peavad suhtlema.
Kuidas emotsionaalsele pangakontole teha turvalisi sissemakseid ilma, et ohustaks kellegi tervits?
Turvalisem on vabal ajal ümbritseda ennast nende inimestega, kellega igapäevaselt niikuinii lävid – pere, kolleegid ja lähedased sõbrad. Seega meeskonnaga ägedad väljasõidud, matkad, seiklusmängud on igati soositud ettevõtmised. Eriti kui tegemist on õues toimuva üritusega. Suured avalikud üritused on kohad, kus kokkupuude võõrastega on suurem ja hiljem raskem lähikontakte tuvastada.
Kui olukord keerab taas väga kriitiliseks, siis alati jääb võimalus läbi viia ägedaid meeskonnaüritusi kasutades erinevaid tehnoloogilisi lahendusi. Võimalikke koos tegemise variante on suur hulk. Iga klient ja nende vajadused-nõudmised on erinevad.
Frank Events on üritusi korraldanud juba 2007. aastast. Selle aja jooksul on läbi viidud suuri konverentse, seminare, jõulupäevasid, gaalasid, suvepäevasid ja meeskonna motivatsiooniüritusi. Tänasele olukorrale oleme koostöös partneritega loonud meeskonnatöö ühtlustamiseks erinevaid tegevusi, mis kõnetab organisatsioonis igat inimest. Täpsema info saamiseks kirjuta oma olukorrast ja ürituse soovist info@frankevents.ee. Vastame 24 tunni jooksul.
Autor: Elinor Toming, Frank Events
Artikkel avaldati Bestmarketing.ee lehel.
Sind võivad huvituda ka teemad:
Millest sünnivad erilised üritused? Loovlahendus ei sünni üleöö.