13.04.2018

5 ideed eduka kliendiürituse korraldamiseks

Ikka enam ja enam tuuakse välja, kuidas inimesed soovivad toodete ja teenuste puhul personaalset lähenemist. Seda kõikides eluvaldkondades. Ometi osalevad ettevõtted suurtel infomessidel mõttega, et küll saan kohapealt sihtrühma kuuluvad inimesed kõnetatud ning nendega pikemalt suheldud. Tegelikkuses see nii aga ei ole. Kliendiüritus on personaalsem. Kõik messikülastajad ei ole Sinu ettevõtte sihtrühm ja aega iga kontaktiga suhtlemiseks on nii vähe, sest soov on ju võimalikult palju inimesi kõnetada.

Kliendiüritus on alternatiiv, mis võib olla küll kulukam kui messil osalemine, kuid selle kasumlikkus on kordades kõrgem. Kohale tulevad kutsutud valdkonna inimesed. Kvaliteetse kontakti saavutamine on tunduvalt kõrgem.

Kliendiüritus on hea koht, kus tuua esile oma ettevõtmise viimaseaja suurimaid saavutusi,  uusi tooteid või mõnusas vabas õhkkonnas hoida hea kontakt oma klientide ja partneritega. Miks mitte kutsuda üritusele ka kõiki potentsiaalseid kliente, keda kohapeal oleks hea kõnetada. Kliendiüritus on kindlasti efektiivsem ning kordades personaalsem kui osaleda mõnel valdkondlikul  messil. Lisaks on võimsa tehnilise produktsiooniga võimalik luua meeldejäävaid hetki. Vaata videot Magnetic MRO uue angaari avamisest või Icefier juubelisündmusest Pirita kloostris.

kliendiüritus-frankeventsg

Aga kuidas korraldada selline kliendiüritus või kliendipäev, millest sihtrühma inimestel oleks suur huvi ja soov osa võtta? Mis oleks see erilisus, mis osalejatel silmad särama lööks?

Siin on viis eduka kliendiürituse ideed, mida saab iga valdkonna ettevõte kasutada:

  1. Õppeüritus – Ürituse fookuseks on anda edasi „kuidas teha“ teadmisi. Võimalusi selle korraldamiseks on lõputult. Näiteks ilukosmeetika tootja õpetab, kuidas paremini oma naha eest hoolt kanda. Või elektriseadmete tootja/edasimüüja õpetab erinevate seadmete kodust lihtsat hooldust. Või hoopis torude ja ehitusega seotud ettevõte kliendiüritusel annab nõu torumees, miks ja kuidas oma kodu torustiku eest regulaarselt hoolt kanda ning tuua näiteid kui palju raha see pikemas perspektiivis säästab.
  2. Töötubadega üritus – Antud suund on väga sarnane õppeüritusele. Sel korral on õpetamine aga praktiline. Kõikidel osalejatel on võimalik reaalselt oma kätega midagi teha. Näiteks IT-tarkvara ettevõte paneb osalejad looma mõnda programmi või äppi kasutades ettevõtte enda tarkvara. Või puutööstuse firma laseb enda materjalist midagi valmis ehitada. Või viiakse kliendiüritusel osalejate vahel läbi võistlus, millegi kokku panemisel, testimisel, ehitamisel või millegi muu sarnase tegemisel. Kasutusel ettevõte tooteportfellis olevad tooted.
  3. Heategevusüritus – selline üritus peab kindlasti olema väga peenelt ja professionaalselt üles seatud. Inimestele meeldib head teha. Seda veel mõne suurema eesmärgi nimel. Heategevusüritust saab läbi viia igal aastaajal. Oluline on detailselt läbi mõelda ürituse eesmärk ja valida heategevussuund nii, et see oleks hingelähedane ja läheks kokku Sinu, klientide ja töötajate väärtushinnangutega.
  4. Valdkonna spetsialisti ja/või mõjuka inimese kaasamine üritusele – Avalikuelu nimekad valdkonnainimesed ja arvamusliidrid on kindlasti märksõnad, mis toovad kliendiüritusele inimesi juurde. Näiteks toiduainetööstuse tootmisettevõte võiks kaasata mõne koka, kes nende toodetega midagi maitsvat valmistab. Lisaks kui üritusele tuleb mitu arvamusliidrit, siis miks mitte korraldada nendega pisike avalik arutelu või debatt kõnekal teemal.
  1. VIP üritus – inimestele meeldib ja nad on väga meelitatud, kui nad saavad personaalse kutse osalemaks VIP üritusel. Kohal peaksid olema Sinu ettevõtte võtmekliendid. Näiteks saaks VIP üritusel osalejad eksklusiivse ligipääsu firma „taha tuppa“. Miks mitte näidata neile tootmisliini, tutvustada lähemalt firma tulevikuplaane (kui on seatud suuri eesmärke) või kaubandusvaldkonnas pakkuda VIP-idele ürituse raames soodustusi. Väiksema VIP ürituse raames on Sul võimalik loodetavasti iga kliendiga pikemalt juttu ajada, uurida tema plaane ning väga hea ärisuhte korral küsida ka soovitusi.

Kliendiüritus võib olla ka seotud turundussündmusega, või osaks sisekommunikatsiooniüritusega. 

Tekkis mõtteid kliendiürituse korraldamiseks? Täida SIIN ära kontaktivorm ja võtame Sinuga hiljemalt 12h pärast ühendust, et leppida kokku tasuta konsultatsioon.

Vaata SIIT lähemalt meie kliendiürituste portfooliot.